Gombászblog

Kb. 20 éve gombászom. 1989 óta van gomba szakellenőri végzettségem. Most egy barátom unszolására rögzítem a további vadászatokat, történeteket, lehetőleg olyan formában, hogy ez másoknak is szórakoztató és tanulságos legyen. Remélem, neki lesz igaza, és lesz pár olvasó, akinek hasznos lesz a blog. Várom a kommenteket, kérdéseket!

Bejegyzések

Friss topikok

HTML

2007. 09. 15. Budakeszi

2007.09.18. 10:10 | gym | 4 komment

Szombaton kikeveredtünk a terepre. Először a Budakeszi Vadaspark volt a célpont, ahol meg is tekintettük a mindenféle állatokat, még szarvasbőgést is láttunk élőben.

A terepet viszont lezárták, illetve állítólag kívülről be lehet jutni valahogy, de nem próbáltuk meg, mert nem láttunk egy gombát sem séta közben. Úgyhogy irány a másik budakeszi terep! (Szupertitkos, csak fél Budapest és egész Budakeszi jár oda gombát szedni.)

Ott már megjelentek az apróságok az elején. Rozsdásszárú fülőke, fehér porhanyósgomba és társaik. No meg több levágott nagy őzláb tönköt találtunk. Ez már bíztató volt...

Érdekes gyűjtés volt, kicsi lányom a hátamon, én meg Évának mutogattam, hogy hova hajolgasson, mert ugye a lánykával én nem tudtam szedni.

A zsákmány: nagy őzlábgomba (Macrolepiota procera), lomberdei csiperke (Agaricus haemorrhoidarius), bimbós pöfeteg (Lycoperdon perlatum), szürke pöfeteg (Bovista plumbea), sereges tölcsérgomba (Clitocybe infundibuliformis). És a kedvencem: hatalmas tölcsérgomba - újabban óriás cölöpperszke (Leucopaxillus giganteus). Szeretem ezt a gombát - hatalmas, hófehér, és igen kellems ízű. És senki nem szedi... :)

Régebben - nem tudom, változott-e azóta a szabály - nem volt szabad visszaadni a gombavizsgálónál. Valamiért rossz híre van, állítólag összetéveszthető a mérgező tölcsérgombákkal. Hát igen - tényleg ugyanúgy néz ki, csak hússzoros nagyításban. :)

A végére tele lett a kosár, pizza és rántott gomba készült, no meg szárad a többi... Jó kis gombapor lesz belőle.

A képen az óriás cölöppereszke. Forrás: http://www.fungoceva.it

Címkék: hatalmas tölcsérgomba óriás cölöpperszke leucopaxillus giganteus

A bejegyzés trackback címe:

https://gomba.blog.hu/api/trackback/id/tr92169149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Josilap 2007.09.19. 15:22:37

Akkor mi találkoztunk ! :)

Akkor még elég üres volt a kosár, persze sokat otthagytunk nektek.

Üdv
Josi - egy három gyerekes apuka a kerítésnél

gym 2007.09.20. 07:55:19

Emlékszem, de nem láttam Nálatok kosarat, különben beszédbe is elegyedtünk volna. :)

Josilap 2007.09.21. 09:17:29

Én zempléni gyerek vagyok, így a tinorú gombát nézem valamibe. Itt azt meg nem találtunk.
A gyerekek természetnevelése volt a lényeg, mindig nagy az öröm ha ők vehetnek észre egy-egy gombát. És persze így másnak is marad élmény.

Egyébként lefelé menet mondtam is nekik, "Láttátok azt a bácsit, mennyi gombát itthagyott?" :)

Üdv
Josi

gym 2007.09.21. 21:02:49

Hát mi akkor kezdtünk. :)
süti beállítások módosítása